En forårsdag ankom jeg til Alchimia, en skole for moderne smykkekunst i Firenze, hvor jeg var i færd med at tage et et-årigt kursus. Vi var 12 personer fra hele verden på mit hold, og det var en sprogligt cirkus, hvor alle talte mere end et sprog, de fleste en tre-fire sprog.
Doris – vores lærer – var distræt af en eller anden årsag og endte med at give os en opgave og sende os ud i verden. Vi skulle gå til Museo Marino Marini på den anden side af Arno og tegne hurtige skitser fra skulpturerne der. Marino Marini er en italiensk kunstner berømt for sin fascination af ridderen og hans hest, hvilket også er emnet for mange af hans skulpturer. Selve museet ligger i en tidligere kirke, er smukt, og der er ikke så mange turister der. Jeg lavede flere af de hurtige skitser, men så faldt jeg over en skulptur, der stod i en niche lidt gemt af vejen. En halv figur, hvor ikke alle detaljer var formede, men ansigtet var vidunderligt. Skulpturen bar navnet ’’Arcangelo’’, og jeg glemte med det samme alt om de hurtige skitser.
I disse arbejder prøver jeg at arbejde videre med blyantstegningen og begrebet engel. De er trykt på kunstnerpapir i størrelsen 21 x 30 cm.