Vilkår og betingelser

De følgende vilkår og betingelser gælder for alle kontrakter mellem kunden og hjemmesiden A Better Version vedrørende levering af varer, der er bestilt på webshoppen www.abetterversion.dk eller www.abetterversion.com. Sidstnævnte er et domæne, der peger på www.abetterversion.dk.

1. Generel information 

Denne hjemmeside er leveret af:

A better version

c/o Denning

Guldbergsgade 45, 4.

2200 København N

Danmark

Hvis du oplever problemer med din ordre eller den generelle brug af www.abetterversion.dk, er du velkommen til at kontakte mig på:

Mail: abvartshop@gmail.com

Telefon: +45 2571 4446

Hvis der er dele af handelsbetingelserne, som du ikke forstår, anbefaler jeg, at du kontakter mig, inden du begynder at handle på hjemmesiden.

Vigtigt: Læs disse betingelser, inden du handler med www.abetterversion.dk.

Disse vilkår og betingelser gælder, når du bestiller eller køber produkter fra denne hjemmeside. Handelsbetingelserne kan opdateres fra tid til anden (for eksempel for at afspejle ændringer i teknologi, forretningsmodel eller relevante love og bestemmelser), og vi beder dig derfor acceptere dem, hver gang du handler med os. Enhver henvisning til “dig” eller “din” betyder dig som bruger af denne hjemmeside, enhver henvisning til “jeg”, “min”, “vi”, “os” eller “vores” betyder A Better Version.

Hvis du ikke accepterer handelsbetingelserne, kan du ikke bestille eller købe produkter via denne hjemmeside.

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på dit køb, hvilket betyder, at du har visse lovbestemte garantier for varens kontraktmæssighed. Læs mere længere nede under “Mangelfulde varer og forkerte varer”.

2. Bestilling

Bestilling foregår som beskrevet her:

  • Du finder et værk, du er interesseret i og sender mig en mail med information som fx navn og nummer på værk.
  • Jeg beregner en pris, sender dig en mail med oplysninger om pris, levering og tidshorisont samt information om vilkår for at handle med www.abetterversion.dk
  • Din ordre er ikke bindende før jeg har modtaget din betaling, som også er accept af handelsbetingelser og persondatapolitik.
  • Jeg indkøber materialer og går i gang med arbejdet.

I mailen vil jeg også gøre opmærksom på, at du ved at betale for værket, samtidigt accepterer vilkår og betingelser for www.abetterversion.dk. Konkret vil jeg inkludere følgende tekst i mailen.

”I denne mail informerer jeg dig om den samlede pris for værket, du ønsker at købe samt om forsendelse og andre udgifter. Når du overfører det nævnte beløb, accepterer du samtidig Vilkår og betingelser samt Cookie- og persondatapolitik, som du kan læse meget mere om på www.abetterversion.dk. Dit samtykke giver du ved at overføre det aftalte beløb med en af de mulige betalingsmåder.”

Vi forbeholder os ret til at annullere aftalen om køb i en af de følgende situationer, uden at være ansvarlige for erstatning eller andre omkostninger:

  • Dine betalingsoplysninger er ikke korrekte eller kan ikke verificeres
  • Din bestilling er afgivet med det formål at begå bedrageri mv. eller afgivet i forbindelse med en strafbar handling eller anden ulovlig aktivitet
  • Der opstår en utilsigtet fejl på hjemmesiden, fx en betalings-fejl el.lign.
  • Vi har grund til at tro, at du er under 18 år gammel

Aftaler kan kun indgås via e-mail eller telefon. Vi behandler ikke bestillinger fremsat i breve eller fax.

Hvornår er du bundet af din ordre?

Din ordre er blevet bekræftet, når du modtager en mail med information om den samlede pris for dit køb, levering og information om accept af Vilkår og betingelser samt Cookie- og persondatapolitik, der gælder for www.abetterversion.dk. Efter indgåelsen af aftalen gælder reglerne om fortrydelsesret, se nedenfor.

Aftalens sprog

Aftalen kan kun indgås på dansk.

Adgang til aftalen

Du modtager via e-mail en bekræftelse på aftalens indhold, samt information om samtykke af Vilkår og betingelser for www.abetterversion.dk. Vi opbevarer indgåede aftaler, herunder ordrebekræftelsen, i et vist tidsrum, og vi anbefaler, at du ligeledes gemmer disse dokumenter.

3. Priser og levering

Vi benytter PostNord og GLS til at levere vores pakker, fordi de har de gunstigste priser. Alle anførte priser for varer, leveringsomkostninger og andre omkostninger er inklusive skatter, moms og afgifter. Mindsteprisen for levering i Danmark er 60 DKK, men omkostninger vedrørende levering, fragt eller porto kan variere og lægges til for hver bestilling. 

Levering

Vi holdes ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse af leverandørs forpligtelser under disse handelsbetingelser, hvis forsinkelsen eller fejlen opstår som følge af en årsag, der ligger uden for vores rimelige kontrol, f.eks. hvis en pakke går tabt af en af vores fragtmænd. Denne betingelse påvirker ikke dine lovbestemte rettigheder.

Vi tager enhver omhu for at beskytte dine produkter under transit. Er der dog sket skade, inden du modtager produkterne, bedes du kontakte mig per email for at arrangere det videre forløb.

Hvis en pakke ikke bliver afhentet af kunden, og der derfor pålægges et gebyr for returnering, er det kunden, der er ansvarlig for de ekstra omkostninger, og vedkommende vil blive opkrævet alle omkostninger og udgifter forbundet med returforsendelsen. Dette inkluderer fragtomkostninger, ekstra betalinger, afgifter, skatter, gebyrer for alle forskudsbetalinger, returomkostninger, eventuelle ekstra gebyrer/afgifter m.v.

Vær opmærksom på, at risikoen for tab eller skade på produkterne overgår til dig efter levering. Hvis pakken ser ud til at være beskadiget eller revet op, skal du nægte at modtage produkterne. Hvis du ønsker at klage over manglende overensstemmelse, skal du give os besked med det samme.

Vi forbeholder os ret til at ændre priserne og tager forbehold for eventuelle trykfejl, udsolgte varer og prisændringer.

Valuta

Alle priser er angivet i DKK.

4. Returret

Du har 14 dages fuld returret fra den dag, du modtager varen. Vær opmærksom på, at du ikke må bryde plastik emballagen der beskytter værket, og at vi ikke dækker omkostningerne ved returnering, medmindre det skyldes en reklamation eller modtagelse af forkerte varer. Hvis du ønsker at returnere dit værk, skal du bruge samme firma (PostNord eller GLS) og forsendelsesmetode, der blev brugt til at levere værket. Vi gør opmærksom på, at du ikke kan returnere produkter til pakkebokse. Send venligst en email inden du returnerer produkter med fejl eller forkerte varer. 

Hvis du vil returnere et produkt, så sørg for at plastikemballagen, der beskytter værket er intakt, og at det er pakket forsvarligt i den oprindelige emballage og returnér varen til:

A Better Version

c/o Denning

Guldbergsgade 45, 4.

2200 København N

Danmark

Som hovedregel bør produkterne altid returneres i deres originale emballage og skal være intakte. Hvis produktet bliver returneret beskadiget som følge af brug, mister du din ret til at returnere produkterne.

Vi bærer ikke de direkte omkostninger ved returnering af produkterne, medmindre returnering er et resultat af vores fejl. I så fald bedes du kontakte mig per email.

Vores fortrydelsesret påvirker ikke dine lovbestemte rettigheder.

Tilbagebetaling

For at forebygge bedrageri kan vi kun refundere beløbet på same måde, som vi modtog det. Vi har ret til at holde på returbeløbet, indtil vi har modtaget varerne eller at beviset for returvarerne er blevet præsenteret for os. Udfaldet bygger på, hvilken en af ovenstående, vi modtager først.

Retten til at kræve erstatning

Vi forbeholder os ret til at afvise urimelige returneringer og udveksling. Alle salg er endelige.

5. Betalingsmidler

Vi accepterer følgende betalingsmidler: MobilePay, PayPal og bankoverførsel. Vi accepterer ikke andre betalingsmetoder.

Betalingsprocedure

Når jeg har modtaget din betaling, sætter jeg din ordre i gang. For print betyder det, at jeg bestiller dit print hos en professionel trykker, og for malerier betyder det, at jeg indkøber lærred og maler og færdiggør dit maleri.

6. Mangelfulde og forkerte varer

Hvis din vare er mangelfuld, eller vi har leveret forkerte varer, bedes du kontakte mig per email. Du er ikke ansvarlig for omkostninger i forbindelse med returnering af mangelfulde eller forkerte produkter. Kan du allerede konstatere mangel eller forkerte varer for tidspunktet for levering, bør du nægte at modtage pakken. 

Når du kontakter mig, skal du oplyse fakturanummer og beskrive, hvad der er forkert med produkterne og vedhæfte et billede af fejlen med en filstørrelse på under 1 megabyte.

7. Andre forhold

Ophavsret og brug af hjemmeside

A Better Version er til enhver tid ejer af alle immaterielle rettigheder vedrørende produkterne efter de er blevet solgt, især designrettigheder og ophavsret. Du er ikke berettiget til at kopiere og/eller bruge dele af indholdet på hjemmesiden. Det er specielt ikke tilladt at benytte nogen form for datamining, robotter, eller lignende dataindsamlingsværktøjer (hverken én eller mange gange) til at kopiere væsentlige dele af denne hjemmeside til brug i andre sammenhænge. Du må ikke bruge hjemmesiden på nogen måde, der forårsager eller kan forårsage, at hjemmesiden eller adgang til den afbrydes, beskadiges eller forringes.

Design rettigheder

Efter et køb er jeg til enhver tid stadig ejer af alle immaterielle rettigheder, dette gælder især design rettigheder og copyrights for mine produkter.  

Opdatering af hjemmesiden

Jeg gør mit bedste for at opdatere hjemmesiden samt sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om produkterne er korrekte. Stavefejl, fejl i priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne kan dog forekomme.

Force majeure

Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse af vores forpligtelser i henhold til handelsbetingelserne, hvis forsinkelsen eller den manglende opfyldelse skyldes begivenheder, som ligger uden for vores rimelige kontrol.

Aftalens rækkevidde

Disse handelsbetingelser udgør de fuldstændige vilkår for aftalen mellem os.

Ugyldighed

Såfremt en eller flere af bestemmelserne i handelsbetingelser måtte blive erklæret helt eller delvist ugyldige, finder de øvrige bestemmelser fortsat anvendelse.

Personoplysninger

Vi behandler dine personoplysninger fortroligt. Læs venligst vores cookie- og persondatapolitik, der fortæller, hvordan vi bruger de personoplysninger, som du giver os i forbindelse med bestillingsproceduren og din brug af hjemmesiden i øvrigt.

Klageadgang

Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte mig vedrørende klager, men her følger officielle kanaler for at klage. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-Kommissionens online klageportal ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse: abvartshop@gmail.com. Du har endvidere adgang til at klage til Forbrugerklagenævnet. 

Lovvalg og værneting

Enhver aftale indgået mellem os under anvendelse af disse Vilkår og Betingelser er underlagt dansk ret. Enhver tvist som måtte opstå i forbindelse med vores aftale, herunder aftalens eksistens eller gyldighed, skal indbringes for en kompetent domstol i Danmark.

Luk menu